logo_for-web mediabells white

אסטרטגיית קידום אורגני באינסטגרם לבנייה נכונה של המותג שלכם

לחצו כאן לקבלת יעוץ ללא עלות>>

שתפו את הפוסט

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter

קידום ממומן זו לא הדרך היחידה בה אתם יכולים למכור מוצר או שירות לקהל בפלטפורמה. ניתן למשוך כמות גדולה של לקוחות על ידי בנייה נכונה של הדף שלכם ואסטרטגיה נכונה של קידום אורגני על גבי הפלטפורמה של אינסטגרם. במאמר כאן אדבר על 6 שלבים מרכזיים בבניית אסטרטגיה לקידום אורגני באינסטגרם ואיך ליישם את השלבים הללו. אך לפני כן, חשוב להבין האם בכלל ניתן לייצר מכירות בצורה אורגנית דרך אינסטגרם.

האם אפשר לייצר מכירות בעזרת קידום אורגני באינסטגרם?

לא פעם אנחנו שומעים על אינסטגרם כפלטפורמה מעולה להציג מותגים ועסקים ברמה הויזואלית אך מבחינה שיווקית הרבה משווקים ומקדמים בישראל טוענים שהיא טובה ליחסים עם הלקוחות אך לא מייצרת מספיק מכירות. כדי לייצר מכירות בצורה אורגנית דרך אינסטגרם חייבים לדייק בקהל שלכם, במסר שאותו אתם מעבירים ובתוכן שאתם מפרסמים על מנת להעביר את המסר. רוב הפוסטים באינסטגרם צריכים להעביר ערך לגולשים ולא בהכרח מכירתיים – חיזוק האמון של הקהל במותג שלכם יגרום למכירות אורגניות שיגיעו מהפלטפורמה.

בניית אסטרטגיה נכונה לקידום אורגני באינסטגרם

כדי לגרוף כמות גדולה יותר של לקוחות דרך התנועה האורגנית שמגיעה לחשבון האינסטגרם שלכם, עקבו אחר 6 השלבים לבנייה נכונה של אסטרטגיית קידום אורגני באינסטגרם. חשוב לזכור שצמיחה אורגנית היא איטית ולכן צריך לייצר תוכן בעקביות לאורך זמן כדי לבנות מותג חזק.

1. לדייק בבחירת הקהל שלכם

פרופיל האינסטגרם שלכם לא רלוונטי אם קהל מדויק לא עוקב אחריכם, זה חייב להיות הקהל הנכון. כדי לדייק בבחירת הקהל הנכון עבור המותג שלכם אתם צריכים לחשוב על מספר דברים: 

  • דמוגרפיה – מה הגילאים? האם מה שאתם מוכרים מתאים לכל המגדרים? היכן גרים הלקוחות?
  • תקציב וכוונת רכישה – האם אתם מוכרים מוצרים? האם אתם מחפשים מנויים? האם אתם מוכרים מוצר אחד במחיר גבוה?
  • נקודות כאב – אילו בעיות הלקוחות שלכם מנסים לפתור? איך אתם מקלים על החיים שלהם?
  • אפטר אפקט – מה קורה לאחר הרכישה? איך המוצר שינה את היום-יום של הלקוחות? איך המוצר גורם להם להרגיש?

יש מותגים גדולים שיוצרים מספר חשבונות שונים למותג כדי לתת מענה לסגמנטציית קהל מסוימת – לדוגמא: למותג אדידס יש המון חשבונות שונים לפי מיקום גיאוגרפי ולפי מגדר. זה לא מומלץ עבור עסקים קטנים.

2. כל פוסט אורגני באינסטגרם עולה עם מטרה מסוימת

מכיוון שבפוסט רגיל אתם לא יוצרים מודעה ממומנת, קל מאוד לשכוח את מטרת הפוסט. חשוב מאוד להגדיר מטרות ברורות לכל פוסט שעולה. אם אתם לא יכולים להסביר במשפט אחד מה מטרת הפוסט שהעליתם – אל תעלו אותו. הסיבות המרכזיות להעלאת פוסטים באינסטגרם במסגרת אסטרטגיה לקידום אורגני בפלטפורמה: להגדיל את טווח ההגעה של הפוסטים שניתן לשתף, להגדיל מעורבות, לספק שירות לקוחות עם מידע חיוני ללקוח ולעודד מכירות למוצר או שירות. 

3. לעבור על התוכן של המתחרים כדי לקבל השראה

מחקר מתחרים הוא מרכיב חיוני באסטרטגיית הקידום האורגני של המותג שלכם באינסטגרם. למעלה מ-80 מיליון פוסטים עולים לאינסטגרם מדי יום וזה כמות דאטה עצומה. חשוב שתעשו מחקר ממוקד על המתחרים בנישה שלכם. במחקר מתחרים מקיף חשוב שתעבור על הדברים הבאים: 

  • מי הם המתחרים שלכם 
  • איזה סוגי תוכן הם מפרסמים 
  • מה כמות התכנים שהם מלאים לאינסטגרם
  • מי האנשים שעוקבים אחריהם
  • באיזה האשטאגים הם משתמשים כשהם מעלים פוסטים
  • מה רמת המעורבות בפוסטים שלהם
  • מה הגולשים שלהם מגיבים להם

איסוף כל המידע הזה יעזור לכם להכיר לעומק את הנישה שבה אתם עובדים ואת המתחרים המובילים בנישה הזו. תוכלו ללמוד המון ממעקב אחרי מתחרים ותיקים.

competitors

4. להציב מטרות ריאליות

הרבה מותגים כושלים בפעולות קידום אורגני באינסטגרם מכיוון שהם מנסים לעשות פעולות ללא משאבים או צוות. לכן, כשמתחילים קידום אורגני באינסטגרם חייבים לעבוד לפי מה שיש לכם – אם יש באפשרותכם ליצור 5 פוסטים בשבוע אל תנסו ליצור 50, אין לכם את כמות משאבים מספיקה. חשבו מראש את השימוש בכלים ליצירת תוכן, הזמן שלוקח לצוות לייצר את התוכן והזמן המוקצה להכנת התוכן כדי להעריך כמה תוכן תוכלו לייצר.

target audience

5. להגיע למעורבות

בסופו של דבר, קידום אורגני באינסטגרם צומח דרך מעורבות גולשים. התוכן שאתם מעלים לעמוד חייב להיות יעיל גם עבורכם וגם עבור העוקבים שלכם. תגדירו לעצמכם חוקים כדי לשלוט בצורה נכונה על כל נושא המעורבות – האם אתם מגיבים לכל תגובה בעמוד? מה זמן התגובה שלכם להודעות? האם אתם מגיבים לעוקבים שלכם? איך אתם מגיבים לתגובות שליליות? האם אתם עוקבים בחזרה אחרי מי שעוקב אחריכם? ועוד. מענה לשאלות האלה יעזור לכם להגדיר את אסטרטגיית המעורבות שלכם.

6. להפוך את הלקוח שלכם לשחקן המרכזי באסטרטגייה

שיטה מעולה לשלב באופן אופטימלי את הלקוחות שלכם באסטרטגיית הקידום האורגני באינסטגרם שלכם – ליצור תוכן למותג שלכם על בסיס תוכן שהקהל שלכם יצר או ישתף. פעולה כזאת יכולה לחסוך עבורכם זמן יקר ביצירת תכנים, להראות ללקוחות שאתם משלבים אותם בפיתוח המותג ומספק הוכחות חברתיות עבור לקוחות שמתלבטים אם לרכוש. תוכלו לשתף פוסטים בפיד שתוייגתם בהם, הודעות של לקוחות מרוצים שקיבלתם, שיתוף סטורי של לקוחות וסיפורי לקוחות. חשוב לוודא עם המשתמש שהוא מאשר את הפרסום החוזר שאתם עושים למה שהוא העלה.

לסיכום

חשוב מאוד להמשיך לשדרג את אסטרטגיית הקידום האורגני לאינסטגרם של העסק שלכם. תמיד יהיו פורמטים חדשים שיוצאים בפלטפורמה, טרנדים חדשים שכדאי לנסות, עוקבים חדשים שצריך להכיר וסיפורים לספר. רק אם תתמידו לשמור על קשר הדוק עם העוקבים שלכם, להעלות תוכן חדשני בעקביות ולבצע פעולות לייצור והפצה נכונה של תוכן בחשבון באינסטגרם שלכם – המותג שלכם יצמח בצורה אורגנית מיום ליום.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום באינסטגרם, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה Web Hosting בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אור פוליאקוב - תמונה

קבלו למייל מידע חשוב על עולם הדיגיטל והשיווק

קבלו מיילים עם ערך למי שאוהב ללמוד

יכול לעניין אותך גם..

רוצים לקבל יותר לקוחות בעסק?
נעזור לכם בעזרת שיווק ממוקד תוצאות!

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

Logo 500x500 px (13)

בואו נדבר

השאירו פנייה ומומחה לשיווק דיגיטלי יחזור אליכם בהקדם
או חייגו אלינו עכשיו ישירות לייעוץ ללא עלות: